زبان برنامه نویسی کودکان

 

برای اینکه دید وسیع‌تری به شما بدهیم، تصمیم گرفتیم زبان برنامه نویسی کودکان  رتبه‌بندی خودمان را به شما ارائه دهیم که طبیعتاً کاملاً ذهنی است. با این حال، اگر کسی می‌داند که چه چیزی بیشتر و بیشتر در مورد نیازهای شغلی و پروژه‌هایی که در حال پرسنل آن‌ها هستیم، پیش می‌آید، این ما هستیم! ما ساعت‌های بی‌شماری را صرف صحبت با هر دو طرف معادله می‌کنیم - کارفرمایان و نامزدها، که دیدگاه خود را از آینده برنامه‌نویسی به اشتراک می‌گذارند.

هنوز هم محبوب ترین زبان برنامه نویسی است، زیرا تقریباً زبان برنامه نویسی کودکان  70٪ از توسعه دهندگان حرفه ای از آن استفاده می کنند و به احتمال زیاد به این زودی ها تغییر نخواهد کرد.

 

در حال حاضر اساساً یک موقعیت قدیمی دارد، و سازگاری گسترده آن باعث می شود که برای بسیاری از توسعه دهندگان، به خصوص فول استک، یک مورد ضروری باشد. برای سال‌های زیادی این ابزار اساساً یک ابزار جلویی بود، با این حال، تطبیق‌پذیری آن به آن امکان می‌دهد در تبلت‌ها، تلفن‌ها، مرورگرها و برنامه‌های دسکتاپ کاربرد پیدا کند.

اگر شما یک برنامه نویس مشتاق هستید، یکی از کلیدهای در زبان برنامه نویسی کودکان  دسترس برای آینده شغلی است.

آمار کلیدی: 17.8٪ از توسعه دهندگان مایل به کار در جاوا اسکریپت هستند که به آن رتبه دوم را در لیست مطلوب ترین زبان ها

سال به سال، پایتون کاربران جدید بیشتری پیدا می کند و در نهایت در سال 2019 از جاوا پیشی گرفت و به محبوب ترین زبان Back-End تبدیل شد زیرا 39.4 درصد از کاربران از آن استفاده می کنند.

به دلیل تطبیق پذیری آن (طراحی وب، توسعه نرم افزار) زبان برنامه نویسی کودکان  به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اما همچنین با جدیدترین برنامه های یادگیری ماشین سازگار است. با داشتن یک جامعه خوب، احتمالاً در سال‌های آینده همچنان برنامه‌های کاربردی جدیدی پیدا خواهد کرد.

از دیدگاه کاربر، این زبان هنوز هم از نظر خوانایی یکی از زبان‌های بهتر است و تسلط بر نحو آن آسان است. پایتون اغلب به عنوان اولین زبان برای یادگیری توصیه می شود.

 

آمار کلیدی: پایتون در گزارش زبان برنامه نویسی کودکان  در رده محبوب ترین زبان ها با 73.1٪ پاسخ دهندگان در رتبه دوم قرار دارد. برای چند سال متوالی، Golang بیشتر و بیشتر محبوب می شود (4.6٪ در سال 2017، 7.2٪ در سال 2018 و 8.8٪ در سال 2019). این قطعاً یک فناوری خوب طراحی شده است و تبلیغات گسترده از طرف Google مفید است.

بسیاری ایمن‌تر و کارآمدتر از پایتون فکر می‌کنند، اما هنوز هم از نظر جامعه و کل اکوسیستم کمی متفاوت از پایتون است. برای مدتی یافتن بسته‌ها و کتابخانه‌ها سخت بود، اما پیوسته رشد می‌کند. برنامه نویسی کودکان در حالی که برای برخی از برنامه‌های کاربردی با کارایی بالا ممکن است کمی کند باشد، اما همچنان همزمانی را به خوبی مدیریت می‌کند و می‌تواند باعث شود که چندین رشته سریع‌تر از جاوای تشنه‌ی حافظه اجرا شوند.

همانطور که معمولاً در مورد underdogs اتفاق می افتد، Rust محبوب ترین زبان برنامه نویسی حداقل در سه سال گذشته است. در حالی که در سال های 2017 و 2018 یافتن آن در توسعه حرفه ای برنامه نویسی کودکان بسیار نادر بود، امسال Rust جهشی بزرگ داشت و به 8.9٪ محبوبیت رسید.

Comments

Popular posts from this blog

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

آموزش برنامه نویسی برای کودکان نوجوانان

اهمیت برنامه نویسی کودکان