اهمیت برنامه نویسی کودکان

 

آدا  برنامه نویسی کودکان آدا یا آگوستا آدا لاولیس یکی از زبان های کدنویسی ریش خاکستری است. کارشناسان پایان اجتناب ناپذیر آن را پیش بینی می کنند زیرا آخرین نسخه استاندارد زبان Ada 2012 است.

 

با این حال، استفاده از آن توسط برنامه های کاربردی حیا برنامه نویسی کودکان تی ایمنی مانند راه حل های نظامی تقویت می شود. از این رو، همچنان برای سال های آینده باقی خواهد ماند. آدا از سال 2020 پویایی مثبت نشان می دهد و از جایگاه 43 به 30 رتبه برتر صعود می کند.

 

لیسپ

Lisp یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی با عمر طو برنامه نویسی کودکان لانی در جایگاه سیستم های سطح بالا است. زمانی که زبان محاسباتی نمادین بود، برای پاسخگویی به نیازهای جدید فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بازنگری شده است.

 

پس از سقوط در دهه 1990، Lisp پس از سال 2004 از احیای علاقه برخوردار شد. در شاخص TIOBE، Lisp بین #13 و #44 شناور بود و در سال 2021 در 30 رتبه برت برنامه نویسی کودکان ر قرار گرفت. Emacs Lisp، Clojure و Racket، و به ساخت کتابخانه ها و برنامه های کاربردی قابل حمل جدید مرتبط است.

 

دارت

دارت یک زبان برنامه نویسی همه منظوره از گوگل است. این در درجه اول برای توسعه برنامه های کاربردی وب (هم سمت مشتری و هم سمت سرور) و برنامه های کاربردی تلفن همراه طراحی شده است. این زبان هنوز جوان به عنوان جایگزینی آسان برای جاوا اسکریپت است که برخی از اشکالات زبان چاشنی وب را برطرف می کند.

 

در فهرست محبوب‌ترین زبان‌های کدنویسی Tiobe در سال  برنامه نویسی کودکان 2021، Dart در 30 زبان برتر قرار دارد. می‌توانیم شاهد پذیرش سریع آن در سال 2014 باشیم و از آن زمان رتبه‌بندی آن شتاب بیشتری می‌گیرد. همچنین، جعبه ابزار UI با سوخت دارت  برنامه نویسی کودکان Flutter برای توسعه پلتفرم-آگنوستیک رابط های کاربری، کمک قابل توجهی را در سال 2021 تجربه کرد.

Comments

Popular posts from this blog

آموزش برنامه نویسی برای کودکان

آموزش برنامه نویسی برای کودکان نوجوانان